Mekanlardan
Posted in

Gurme lezzetler “Panayır”da sergileniyor

Damak tadına önem verenlerin kaçınılmaz adresi Panayır, 2003 yılından bu yana gurme market, kasap, şarküteri, meze, manav ve pastane bölümleri ve bunların yanı sıra, gün boyu hizmet veren kafe-restoranıyla hizmet veriyor. Anadolu yakasında Batı Ataşehir ve Erenköy, Avrupa yakasında ise Başakşehir’de ister alışveriş ister keyifli bir yemek ya da kahve molası için uğrayabileceğiniz Panayır’ın iki kurucusu var Yusuf Koç ve Yaşar Yılmaz.

2002 yılında Hasanpaşa’da öncelikle, marka kurucusu Yaşar Yılmaz tarafından işletmeye açılan Panayır Gurme Market, peynir, zeytin, et ve benzer birçok ürüne raflarında yer veren bir şarküteri konsepti olarak çalışıyormuş. Daha sonra 2006 yılında açılan Erenköy şubesi ile mevcut konsepti ithal meyve, sebze ve mezelerle genişleten Yılmaz, istikrarlı gelişimiyle yaklaşık 10 yıldır en iyi lezzetleri tüketiciyle buluşturuyor. Yurtiçi ve yurtdışı birçok mekan ve fuarı gezerek en iyi lezzetlerin peşine düşen ve bu lezzetleri Panayır tezgahlarında tüketiciye sunan Yılmaz: “Amacımız Avrupa’daki şarküteri konseptini, buradaki tüketim alışkanlığı ile birleştirerek müşterilere sunmak” diyor. Panayır’ı diğer şarküteri mağazalarından ayıran en önemli özellik elbette markete patisserie konseptinin de dahil olması. Panayır’ın kendi pastanesinde üretilen unlu mamuller müşterilerden olumlu yorumlar alıyor.

“Erenköy’de bir fırın düşünüyoruz”
“Türkiye’de ekmek ve unlu mamul üretiminin standardı artık yükseliyor. Genelde geleneksel fırınlarla karşılanan ekmek ihtiyacı, tüketicinin refah seviyesinin ve farkındalığının yükselip daha keyif veren yiyecekleri tüketmeye yönelmesi ile daha çok seçenekle karşılanabilir oldu. Biz de değişen tüketim alışkanlıklarını keşfettik ve çalışmalarımızı da bu doğrultuda ilerletip istikrar kazandık” diyen Yılmaz, birçok markada sürdürülen merkezi üretim sisteminden kaçınarak her şubenin ürünleri için yerinde üretim yaptıklarından bahsediyor. Maliyetten kaçınmadan hammaddelerini genellikle yurtdışından tedarik ettiklerine değinen deneyimli işletmeci: “Ürünlerimizi sıcak ise dumanı üzerinde tüterken, ürün pasta ise taze bir krema ile soğuk zinciri kırılmadan lezzetiyle müşteriye sunuyoruz. Özel sipariş pastalarımız için Avrupa’da eğitim almış bir pastacı ile çalışıyoruz. Kısaca müşterinin talebine en kaliteli dönüşü yapabilmek adına her türlü imkana sahibiz” sözleriyle Panayır’ın kalitesindeki iddiayı ortaya koyuyor. Konsepte henüz dahil edilen pastane ürünleri bakımından henüz ürün geliştirme sürecinde olan Panayır, katalog ve internet sitesi düzenlemeleri ve Varyap Meridien’de açılacak yeni şubesiyle gelişimini sürdürüyor. Bu projelerden birinin de Erenköy şubesinin karşısında yer alan bir fırında farklı ekmeklerin üretimine başlamak olacağını öğreniyoruz…

Afyon’dan kaymak, Hollanda’dan gravyer…
Gerçek Belçika çikolatası ile hazırlanan incirli, kivili pastalar, gün içinde bittikçe tekrar yapılan eklerler ve özel dondurmalar gibi 2500 kalem ürün Panayır raflarında sergileniyor. Ürünler, raftaki yerini almadan önce pastane bölümü müdürü ve imalat müdürü tarafından test ediliyor. Meze bölümü içinse ayrıca, alanında usta bir mezeci ile çalışılıyor. Et ve süt de yine Panayır için özel üretim yapan mandıralardan tedarik ediliyor. Afyon’dan kaymak ve patatesli ekmek, Antakya’dan tahin, Karadeniz’den tereyağı, Rize’den kavurma, Kayseri’den pastırma, Fransa’dan peynir, Uzakdoğu’dan soslar, Hollanda’dan gravyer… Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanından gurme lezzetler bir araya getirilerek adeta bir lezzet şöleni yaratılıyor…

Panayır Gurme Market‘in müşterilerini en çok cezbeden hizmetleri ise kahvaltı ve akşam yemekleri… Panayır’da sabah saatleri oldukça yoğun geçiyor. Misafirler sabahları sıcacık poğaçalarla kahvaltılarını yaparken, akşamları ise kasap köfte, hellim köfte, antrikot, çeşitli makarnalar, zeytinyağlı yemekler ile keyifli ve lezzetli yemekler yiyebiliyorlar.

One Reply to “Gurme lezzetler “Panayır”da sergileniyor”

1. Şebnem KIRMAN

Batı Ataşehir Kent Çarşı daki Panayır Pastanesi’nde öğle yemeği yedik. Üstüne de çay içtik. Bizden çay parası alındı. Para alınacağını bilseydik içmezdik. 2 TL bir bardak çay. El insaf artık. Halkbanklıyız diye mi bize böyle davranılıyor anlayamadık. Kent Çarşıdaki birçok restoran çayı kendi bünyesinden vermekteyken Panayır ‘ın tutumu akıllara seza. Adeta bir akıl tutulması. Meze de aldım fakat memnun kalmadım. Beklemiş kokmak üzere olan mezeler verilmiş. Panayır kendini bir an önce düzeltmezse biz de Halkbanklı olarak gitmemeye kararlıyız. Saygılarımla